My-fantasy! Pokonaj potwory, innych graczy i uratuj brata!

My-fantasy jest to darmowa gra RPG, rozgrywana za pomocą przeglądarki internetowej. Jak w większości gier tego typu, naszym zadaniem jest pokonywanie potworów, walka z innymi graczami, podróżowanie po świecie, zwiedzanie lasów, podziemii, jaskiń oraz oczywiście nieustanne polepszanie naszej postaci. Gra jest podzielona na 3 różne wersje: pierwsza – najstarsza, która sięga kilkunastu lat wstecz, druga – najbardziej wszystkim znana, która najdłużej się utrzymywała jako ta aktualna i najlepsza oraz trzecia – najnowsza. Osobiście najwięcej godzin, dni, tygodni, miesięcy … spędziłem na wersji drugiej, więc opisaniem jej tutaj się zajmę.

Cała fabuła gry opiera się na pewnym wydarzeniu, które ma miejsce na samym początku, zaraz po naszym pierwszym logowaniu. Naszą przygodę rozpoczynamy w rodzinnej wiosce, a konkretniej w naszym domu. Tutaj rozmawiamy naszą mamą, Amorją. Ta, jak to na typową mamę przystało, wysyła nas na lekcję do Mistrza Solidusa. Otrzymujemy od niej ciasto dla naszego nauczyciela i kierujemy się do wyjścia, gdzie po drodze spotkamy naszego młodszego braciszka – Natiusa. Ten opowiada nam, że miał zły sen, w którym znajdował się na środku płonącego lasu i widział w oddali nas oraz mamę, ale cały czas chcąc się do nas dostać, tylko się oddalał. Po wysłuchaniu tej opowieści udajemy się do domu Mistrza Solidusa, który znajduje się w tej samej wiosce, na południe od naszej chatki. Tam przyjdzie nam stoczyć naszą pierwszą walkę właśnie z naszym nauczycielem, jednak z góry jesteśmy skazani na sromotną porażkę, więc tu się nie przejmujcie, gdyż nikt nie ma z nim najmniejszych szans. Po przegranym pojedynku, wracamy do domu, ale tuż przed drzwiami wejściowymi Solidusa, widzimy biegnącą w naszym kierunku mamę, krzyczącą, że przyszli żołnierze i zabrali naszego brata Natiusa. I tu jest właśnie pies pogrzebany! Wyruszamy na poszukiwania naszego kochanego, małego braciszka, który został porwany przez złego Thanarga, co chce (jak z czasem się dowiemy) wykorzystać go do niecnych celów. W tym momencie dokonujemy pierwszego i chyba najważniejszego wyboru w grze, czyli czy chcemy być wojownikiem, czy magiem. Nie da się stwierdzić, czy któreś jest lepsze od drugiego, obie klasy są bardzo zbalansowane, tak więc wybór zależy tylko i wyłącznie od preferencji gracza. Jak już dokonamy wyboru otrzymujemy od Solidusa broń. Po tym idziemy się pożegnać z naszą mamą, która wręcza nam kilka mikstur odnawiających życie, a przed samym wyjściem z wioski jeszcze nas woła i otrzymujemy Pierścień szczęścia, przedmiot, który jak się dowiadujemy, należał niegdyś do naszego ojca.

Przyjrzyjmy się interfejsowi.

Idąc od góry mamy oczywiście nasz poziom, punkty doświadczenia (te zdobyte oraz potrzebne do zdobycia do następnego poziomu), ilość naszego HP i MP, złota, ruchów oraz Czas ochrony.

Ilość ruchów jest to dosłownie ilość ruchów jaką możemy wykonać. Przejście o jedną pozycję w dowolnym kierunku równe jest straceniu jednego punktu ruchu. Gdy te nam się skończą niestety jesteśmy zmuszeni poczekać aż się naładują na nowo, a dzieje się to z prędkością 1 punkt ruchu na 3 minuty. Jest też opcja automatycznego doładowania ich do pełna za pomocą SMS.

Czas ochrony pojawia się, gdy zostaniemy pokonani przez innego gracza, po ataku z jego strony. Wówczas mamy spokój od podobnych zasadzek na 60 minut (my sami możemy atakować kiedy tylko chcemy).

Następnie wchodzimy w ogólny interfejs, który mamy dostępny nieważne od tego gdzie aktualnie się znajdujemy.

W wiadomościach znajdują się wszystkie wiadomości od innych graczy, a oprócz tego ewentualne informacje z gry np. że ktoś przelicytował naszą ofertę na targu, że wygraliśmy jakiś przedmiot w licytacji. Możemy tam przejść też w zakładkę raporty, gdzie znajdziemy powtórki naszych walk z graczami, które możemy sobie na nowo obejrzeć.

W okienku „gracz” znajdują się nasze statystyki. Po wbiciu każdego jednego poziomu, otrzymujemy 10 punktów do rozdzielenia wedle uznania po wszystkich statystykach. Jest ich ogólnie 7, lecz każdego zawsze interesuje tylko 6 z nich. Żywotność zwiększa nam ilość punktów życia; Siła zwiększa obrażenia zadawane atakiem fizycznym (ta statystyka nie interesuje w ogóle magów, a jedynie wojowników); Witalność zwiększa wytrzymałość na ataki fizyczne; Magia zwiększa obrażenia zadawane atakiem magicznym oraz ilość many (ta z kolei nie interesuje wojowników); Inteligencja odpowiada za obronę przed magicznymi atakami; Szybkość zwiększa częstotliwość ataków oraz Szczęście zwiększa szansę na zadanie ataku krytycznego oraz na uniknięcie ataku.

W plecaku znajdują się wszelkie posiadane przez nas przedmioty jak np. mikstury życia/many oraz ekwipunek.

Inteligencja jest to opcja, która pozwala nam na stworzenie skryptów, czyli ustalamy tam kolejność wykonywanych przez nas czynności podczas walki automatycznej. Możemy tam zapisać ile naszej postaci musi ubyć życia, by użyła się mikstura życia, analogicznie z maną. Jeśli mag ma kilka aktywnych gemów do ataku, czyli np. może atakować raz ogniem, raz lodem, to też może ustalić jak często którego ataku użyje.

Mapa przenosi nas po prostu do świata, po którym możemy się poruszać.

W pojedynkach możemy rzucić wyzwanie innemu graczowi na konkretną godzinę. Normalnie żeby kogoś zaatakować to musimy się znajdować z nim na dokładnie tym samym polu.

Drużyny pokazują nam członków naszego zespołu, jeśli do jakiegoś należymy. Możemy też tam wyzywać inne teamy do walki jak i oglądać walki drużynowe z przeszłości.

Turnieje, konkursy i ankiety – 2 razy w miesiącu pojawia się turniej, na który każdy może sięzapisać i tam po prostu walczymy z innymi graczami o podobnym poziomie do nas. W konkursach liczy się szczęście, ale żeby wziąć udział musimy zapłacić punktami dostępnymi tylko za SMS, a nagrodą oczywiście może być dużo, dużo większa ilość tych punktów. Natomiast w ankietach znajdują się pytania od twórców gry odnośnie pewnych spekulacji, które dzielą graczy ze względu na punkt patrzenia na ewentualne zmiany w grze.

Kolejną porcją zakładek są opcje, które są dostępny tylko gdy znajdujemy się w jakimś mieście.

Opis pokazuje nam wszystkie opcje dostępne w tym mieście wraz z krótkim komentarzem, do czego co służy.

Fontanna uzdrowienia pozwala nam dowolną ilość razy wyleczyć się za darmo, bez używania naszych mikstur.

W karczmie możemy spotkać jakichś NPC, którzy powiedzą nam co robić, dadzą jakieś zadanie (które później zostanie nagrodzone). Poruszanie się po karczmie nie kosztuje nas punktów ruchu – możemy sobie tam chodzić do woli, jednak oczywiście nie możemy tam spotkać żadnych stworów, więc nie uzyskamy tam doświadczenia.

W sklepie mamy możliwość dokupienia mikstur oraz ulepszenia swojego ekwipunku. Jednocześnie będąc w mieście możemy sprzedawać nasze przestarzałe uzbrojenie, o połowę taniej niż wynosi ich wartość w sklepie.

Karawana służy do podróżowania pomiędzy miastami.

W świątyni możemy się pomodlić używając punktów ruchu, lub złota i tym samym zwiększyć jeden z czterech atrybutów. Są to ogień, wiatr, lód i ziemia. Daje nam to lepszą odporność na magię tego żywiołu, jednak modląc się na jeden z nich, jednocześnie osłabiamy sobie przeciwny do niego. Przykładowo dodając sobie odporność na ogień, spada nam odporność na lód.

Na arenie mamy możliwość spróbowania sił ze zwykłymi potworami, które możemy napotkać w okolicy.

Targ jest to miejsce, w którym zarówno my, jak i inni gracze możemy wystawiać na licytację rożne przedmioty. Z reguły są to dużo lepsze rzeczy, niż te, które możemy dostać w sklepie, ale przez to też odpowiednio droższe.

Ostatnim stałym miejscem jest depozyt, gdzie możemy trzymać bezpiecznie drogocenne przedmioty. Opłaca się to dlatego, że przegrywając walkę z innym graczem jest szansa, że stracimy przy tym jakiś przedmiot, który nie jest założony.

Dodatkowo w niektórych miastach znajdują się podziemia, gdzie zazwyczaj jest ukryty jakiś Boss, którego mamy pokonać.

Bossy jest to jedno z większych wyzwań w tej grze. Są to mega silne potwory, których napotykamy mnóstwo podczas całej naszej gry. Walka z nimi jest długa i manualna, czyli nie ustawiamy żadnego skryptu, tylko po prostu walczymy i w każdej rundzie wybieramy czy atakujemy, czy się leczymy.

Ogólnie opisując tą grę to tyle i jestem pewien, że każdego wciągnie!

 

 

 

 

 


Leave a comment