Stań się bohaterem w grze HeroZero!

HeroZero jest to niezwykle pomysłowa i wciągająca gra przeglądarkowa, która bije rekordy popularności w rankingach gier, do których wystarcza nam wyłącznie strona internetowa. Już na samym początku, po założeniu konta, mamy przyjemność z tworzenia postaci, gdyż mamy wpływ na wiele aspektów wyglądu. Do wyboru oczywiście jest płeć, a następnie takie cechy jak kształt nosa, kolor oczu, fryzura, itp. Gdy już nasz bohater będzie wyglądał dokładnie tak, jak sobie to wyobrażaliśmy, zostaniemy przeniesieni na przemieście, które na pierwszy rzut oka jest bardzo spokojne. Jak się bardzo szybko okaże, to są tylko pozory! Nasi sąsiedzi potrzebują pomocy w rozprawieniu się z łobuzami, którzy dzwonią domofonem i uciekają, z nieuczciwymi urzędnikami i innymi tego typu ludźmi, którzy uprzykrzają życie na osiedlu. Kto im przyjdzie z pomocą? Batman? Superman? Oni myślę, że mają ciekawsze zajęcia, więc … TAK! Oni potrzebują NAS!

Przyjrzyjmy się teraz interfejsowi:

Oto jak wygląda nasza postać na samym początku. Czy z takiego praktycznie gołego „frajera” może powstać bohater? Ależ oczywiście! Ikonki na dole tworzą interfejs. Pierwsza, przypominająca wizytówkę, lub dowód osobisty pozwala nam na podgląd naszej postaci. Po lewej widać statystyki, które możemy polepszać za monety, lub przez trening. Pierwszą jest siła. Jak łatwo się domyślić, siła wpływa na ilość obrażeń jakie zadajemy za jednym uderzeniem. Następnie jest kondycja, która wpływa z kolei na ilość trafień, jakie możemy otrzymać. 1 punkt kondycji dodaje nam 10 punktów życia. Trzecia jest inteligencja, od której zależy częstotliwość trafień krytycznych, które zadają dużo więcej obrażeń aniżeli zwykły atak. Ostatnią statystyką jest intuicja, która pozwala nam od czasu do czasu uniknąć ataku przeciwnika. Pytanie co rozwijać? Każda statystyka jest przydatna i od żadnej nie możemy całkowicie odstąpić, ale jeśli chodzi o mnie, to ja jestem zwolennikiem, żeby zdecydowanie więcej ładować w inteligencję oraz intuicję, potem w kondycję, a najmniej w siłę. Jednak jest to po prostu moje zdanie, każdy powinien sam mieć pomysł na swoją postać i rozwijać ją wedle swoich upodobań.

Druga ikonka w postaci telefonu stacjonarnego pozwala nam przejść do okolicy, w której aktualnie się znajdujemy i wykonać tam jakieś misje.

Do wyboru zawsze są 3 misje, z czego dwie są czasowe, a jedna jest walką. W przypadku czasowych, po prostu musimy odpowiednią ilość czasu poczekać i nasza postać sama i bez żadnych przeszkód wykona swoje zadanie. Jest to zwykle przedział do odczekania od 3 minut do kilkunastu maksymalnie. Misja walki jest odrobinę trudniejsza. Zawsze mamy podany poziom trudności danej walki i może być ona łatwa, średnia, lub trudna. Tu już nie jest tak, że każda misja kończy się sukcesem, gdyż po odczekaniu też kilku minut czasu, staczamy walkę z jakimś złoczyńcą. Za wykonaną misję, zarówno czasową, jak i walki, otrzymujemy monety oraz punkty doświadczenia. Od czasu do czasu możemy też tutaj otrzymać jakiś gadżet, lub część garderoby. Jeśli przegramy potyczkę również otrzymujemy doświadczenie i monety, ale w znacznie mniejszej ilości. Robienie misji zabiera nam punkty energii, których bazowo mamy 100. Gdy braknie nam energii, nie możemy już dłużej wykonywać misji, chyba, że sobie dokupimy uzupełnienie sił. Punkty energii uzupełniają nam się do maksimum następnego dnia za darmo. Z wbijaniem pełnych dziesiątek poziomów przechodzimy w nową okolicę, gdzie misje są trudniejsze, ale dają też więcej doświadczenia oraz monet.

Trzecią ikonką przedstawiającą  koszyk na zakupy jest lumpeks.

Tu mamy możliwość kupowania nowego ekwipunku oraz innych gadżetów, które pomagają nam w walce, dodając statystyki. Najczęściej walutą są po prostu monety, ale niektóre przedmioty wymagają od nas zapłaty w „oponkach”, które albo można kupować za normalne, rzeczywiste pieniądze, ale od czasu do czasu otrzymujemy też jakieś za wykonanie jakiejś misji, czy za jakiś „bohaterski czyn”. Raz dziennie za darmo możemy sprowadzić do lumpeksu nowy towar, a każde kolejne użycie tej opcji tego samego dnia kosztuje już nas oponkę. Podobnie jak w przypadku energii, kolejnego dnia, będziemy mogli mieć nowy ekwipunek do kupienia całkowicie za darmo. Oprócz kupowania, możemy też sprzedawać tutaj nasz ekwipunek i gadżety, które są nam niepotrzebne, lub są zwyczajnie gorsze od tych, które już mamy. Z późniejszymi poziomami uzyskamy tu również opcję zmiany atrybutów danego przedmiotu (czyli np. jakaś peleryna dodaje nam 100 siły, to zmieniając atrybuty – co robi się losowo – możemy uzyskać np. tą samą pelerynę, która teraz daje 40 siły, 40 intuicji i 20 inteligencji). Podobnie jak w przypadku sprowadzania nowego towaru, raz dziennie możemy to zrobić za darmo, każde kolejne wymaga już od nas oponek. Ostatnią czynnością, na jaką nam pozwala lumpeks jest też „przeszycie” przedmiotu, które po prostu zmienia jego wygląd.

Czwartą ikonką w postaci zaciśniętej pięści jest Pojedynek & liga.

Tutaj wchodzimy w uwielbiane przez wszystkich graczy MMO, PvP, czyli Player versus Player. W tej opcji mamy dwie zakładki. Pierwsza to pojedynek, a druga to liga. W pojedynku mamy listę graczy, którzy mają podobną ilość punktów honoru (dostajemy je za wygrywanie walk) do nas i mamy możliwość zaatakowania kogoś z listy. Atak taki wymaga od nas 20 punktów odwagi, których bazowo mamy 100, jednak na te w przeciwieństwie do energii, nie musimy czekać do końca dnia, gdyż one cały czas się odnawiają po jakimś czasie. Najeżdżając na nick postaci z listy, otrzymujemy informacje o tym ile punktów i monet dostaniemy w przypadku wygranej, a ile stracimy gry przegramy. Oprócz tego mamy też wgląd w statystyki naszego potencjalnego rywala, dzięki czemu możemy oszacować, czy walka będzie banalnie prosta, ekstremalnie trudna, czy może bardzo wyrównana i o wyniku zadecyduje odrobina szczęścia. W lidze otrzymujemy propozycje trzech rywali, o których wiemy tyle samo, co w przypadku pojedynków, jednak tutaj walczymy już o punkty ligowe, które pozwalają nam się wspinać na wyższe ligi, co daje naszej postaci (oprócz prestiżu) bonusy np. do statystyk. Raz dziennie za darmo możemy wymienić trójkę proponowanych nam przeciwników, na innych, jeśli z tych nie jesteśmy w stanie wybrać kogoś możliwego do pokonania. W lidze możemy przeprowadzić jeden atak na godzinę.

Piątą ikonką, przedstawiającą gazetę, jest praca. Tutaj udajemy się po prostu, gdy już uznajemy, że na dzisiaj zrobiliśmy wszystko co mogliśmy i wiemy, że przez kilka godzin na pewno nie wrócimy do gry. Ustawiamy ile czasu nas nie będzie i dostajemy za to odpowiednią ilość monet.

Szóstą ikonką w postaci sztangi jest Trening.

Jest to druga możliwość, po płaceniu monetami, by rozwijać nasze statystyki. Dziennie możemy odbyć 10 treningów. W oknie mamy podane ile razy musimy odbyć trening danej statystyki, by otrzymać efekty w postaci 5 dodatkowych punktów. Może na początku wydaje się, że to nie jest za dużo, jak na to ile czasu potrzebujemy na skończenie tego (jeden, pojedynczy trening zabiera 5 minut, więc łącznie do wykorzystania 10, potrzebujemy 50 minut), ale z czasem, gdy koszt jednego punktu statystyki będzie już nas kosztował nawet kilka tysięcy monet, to pięć punktów, które dostaniemy z treningu jest jak zbawienie. Im więcej trenujemy daną cechę, tym więcej potrzebujemy później powtórzeń, by podnieść tę statystykę.

Kolejną ikonką przedstawiającą zdjęcia są zadania nadzwyczajne.

Możemy je otrzymać z jakiejś misji i jest to pewien rodzaj przygody, która składa się z 10 etapów. W każdym etapie musimy pokonać rywala, który z każdym kolejnym staje się coraz silniejszy. Jest to świetny sposób na zyskanie dobrego ekwipunku, gdyż z reguły (przynajmniej w moim przypadku tak było) nagroda za pokonanie przeciwnika, była o kilkanaście punktów lepsza od tej co aktualnie posiadamy. Po przejściu całej przygody (10 walk) zadanie nadzwyczajne zamienia się w tryb specjalny, w którym rywale są jeszcze silniejsi, a nagrody są jeszcze bardziej atrakcyjne.

Ósmą ikonką są wspomagacze.

Tu mamy możliwość kupienia pewnych bonusów, które ułatwią nam rozgrywkę. Wspomagacz misji skraca czas oczekiwania na ukończenie misji. Wspomagacz umiejętności, zwiększa nam procentowo nasze statystyki. Natomiast wspomagacz pracy zwiększa procentowo nasze zarobki z wykonanej pracy. Im więcej płacimy (najdroższa możliwość jak widzimy, wymaga od nas oponek) tym wspomagacz daje lepszy efekt i na dłuższu okres czasu. Jeśli nie mamy oponek, to najbardziej opłacalne jest wybieranie opcji, które dają 25% efektów i naprawdę polecam korzystanie z tego.

Dziewiątą ikonką w postaci tarczy jest drużyna.

Tutaj mamy dwie możliwości: założyć swoją drużynę, lub dołączyć do już istniejącej. Jest to genialne urozmaicenie rozgrywki, gdyż dostarcza wielu ciekawych funkcji. Po pierwsze drużyna ma swoją siedzibę, którą należy rozwijać. Rozwój ten polepsza nasze statystyki, lecz też kosztuje sporo monet, więc od członków drużyn wymaga się, by codziennie wpłacali pewną ilość monet do kasy drużyny. Jako drużyna prowadzimy wojny z innymi drużynami, walcząc o punkty, prestiż i miejsce w rankingu. W siedzibie mamy dostępny chat, gdzie możemy swobodnie rozmawiać z naszymi sprzymierzeńcami.

Dwie ostatnie ikony to kolejno ranking, gdzie możemy podejrzeć, na którym miejscu plasujemy się w ogólnym rankingu, lub na którym miejscu nasza drużyna jest w rankingu drużyn; oraz ostatnią ikoną jest sklep z oponkami, dla tych, którym nie szkoda rzeczywistych pieniędzy na ulepszenie swojej rozrwyki w internecie.

 

Oprócz tego w grze mamy niekończącą się listę bohaterskich czynów, typu „500 rozegranych walk ligowych”, „50 odbytych treningów”, „100 wygranych pojedynków” itp. Za wykonywanie tych dodatkowych zadań otrzymujemy też bonusy w postaci punktów doświadczenia, monet, niekiedy ekwipunku, dodatkowych punktów umiejętności, czy czasem nawet oponek.

Gra jest utrzymywana w bardzo humorystycznym, animowanym klimacie i moim zdaniem jest dobra dla każdego. Ogarnięcie interfejsu znacząco ułatwia bardzo profesjonalny samouczek, który nas przeprowadza przez wszystkie opcje po pierwszym logowaniu. Gra jest bardzo pomysłowa, wciągająca, ale też łatwa i przyjemna i gdybym miał polecić jakąś grę, nadającą się zarówno dla dziecka, jak i dla Twojej dziewczyny, czy nawet dla babci, to właśnie byłoby to HeroZero!

 

 

 


Leave a comment